American Photobooth, 2011
Na twee intense maanden van reizen vond ik in San Francisco eindelijk rust. Drie maanden lang woonde en werkte ik er met plezier, maar de naderende terugkeer naar Nederland wierp een donkere schaduw over mijn bubbel. Mijn toevlucht vond ik in fotografie, en vooral in het RAYKO Photo Center—een plek waar fotografie nog een ambacht was en waar ik de magie van de doka herontdekte. In de hoek stond een oude Photo Booth, die mijn creatieve speelruimte werd. Elke sessie bracht nieuwe personages, verhalen of gevoelens voort, vastgelegd in een reeks van drie blokken: kleine momenten van ontsnapping en verbeelding.

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

American Photobooth, 2011

Cover uit Photobooth boek, 2011

Spread uit Photobooth boek, 2011

Spread uit Photobooth boek, 2011

Publicatie in Photobooth Journal
Skateboarden
Skateboarden is meer dan een sport—het is een cultuur, een hechte gemeenschap, en een vorm van zelfexpressie. Deze serie viert de energie en creativiteit van skateboarders die de stad op hun eigen manier leven en beleven.
Elk beeld vertelt een verhaal van beweging, vrijheid en rebellie tegen de vaste lijnen van het stedelijke landschap. Van vloeiende tricks tot stille momenten van focus en vriendschap: de straat wordt een podium, een speeltuin, en soms een thuis.

Morris, 2024

Marije Zuurveld, 2024

Morris, 2023

Luca, 2023

Freek en Morris, 2023

Freek en Morris, 2023

Morris, 2024

Karel, 2024

Skateland Rotterdam, 2024
Haagse Duiven, 2009
In de Haagse skyline speelt zich een eeuwenoude sport af: duiven houden. Op daken lokken Hollandse liefhebbers elkaars duiven de kooi in, terwijl Turkse duivenhouders sierduiven laten koprollen in de lucht. Ooit ontstond dit als een betaalbare hobby voor werklozen—een manier om tijd te vullen en trots te behouden. Binnen de muren van dierenwinkel Zwarte Vogel komen beide werelden vreedzaam samen, maar daarbuiten botst het: rivaliteit kleurt de lucht. Haagse Duiven is een ode aan deze bijzondere, verborgen cultuur, waarin traditie, competitie en de liefde voor vogels samenkomen in een spel dat de stad al generaties lang verbindt.

Haagse Duiven, 2009

Haagse Duiven, 2009

Haagse Duiven, 2009

Haagse Duiven, 2009

Haagse Duiven, 2009

Haagse Duiven, 2009

Haagse Duiven, 2009
Naakten
In 'Naakten' komen verleden en heden samen in een speels experiment. Oude dia’s, achteloos achtergelaten in een container, vormen het decor voor nieuwe beelden. Deze vergeten fragmenten krijgen nieuw leven als aankleding voor een naaktmodel, waarmee een dialoog ontstaat tussen twee tijden. Door te spelen met compositie en gelaagdheid versmelten lichaam en beeld, abstractie en realiteit. Het resultaat is een serie die balanceert tussen intimiteit en afstand, tussen gevonden en gecreëerd. 'Naakten' nodigt de kijker uit om verder te kijken, om te ontdekken hoe twee werelden elkaar raken en samen een nieuwe betekenis vormen.

Naakt, 2013

Naakt, 2013

Naakt, 2013

Naakt, 2013

Naakt, 2013

Naakt, 2013
Cheap Sleepers, Amerika, 2011
De iconische Amerikaanse roadtrip is een ode aan vrijheid, met eindeloze wegen die door adembenemende landschappen slingeren. Maar onderweg vormen de motels en fastfoodketens langs de ‘strip’ een anonieme tussenwereld—plekloos en identiteitsloos. Hier kun je verdwijnen in de uniformiteit, waar slechts een schilderijtje aan de muur verraadt waar je bent. Tijdens mijn eigen roadtrip door het Zuidwesten van Amerika heb ik deze tijdelijke rustplaatsen vastgelegd. De beelden tonen de contrasten tussen de grootsheid van de reis en de banaliteit van de overnachtingen: plekken zonder binding, puur functioneel, die enkel bestaan als stilstaande momenten tijdens een reis die altijd verdergaat.

Cheap Sleepers, USA, 2011

Cheap Sleepers, USA, 2011

Cheap Sleepers, USA, 2011

Cheap Sleepers, USA, 2011

Cheap Sleepers, USA, 2011

Cheap Sleepers, USA, 2011

Cheap Sleepers, USA, 2011

Cheap Sleepers, USA, 2011

Cheap Sleepers, USA, 2011
Ayla, 2022
In deze fotoserie staat mijn dochter centraal—mijn muze en mijn spiegel. De beelden tonen niet alleen haar, maar ook de onzichtbare draad tussen ons: een verbinding waarin alles kan en alles mag. We durven elkaar te zien, te vragen en te doen wat anderen misschien niet zouden durven. Dit is meer dan een portret; het is een ode aan vertrouwen, aan speelsheid en aan de vrijheid die we samen delen.
Ayla, 2022
Ayla, 2022
Ayla, 2022
Ayla, 2022
Ayla, 2022
Ayla, 2022
Ayla, 2022
Toeristen
Toeristen: eeuwig gefascineerd, maar zelden écht aanwezig. Ze bezoeken zorgvuldig uitgekozen plekken, richten hun camera's en registreren—niet om te beleven, maar als bewijs dat ze er waren. Ze consumeren zonder te genieten, gevangen in routines van poseren en klikken. In deze fotoserie draait het niet om de trekpleisters zelf, maar om de mensen die ze bezoeken. De fotograaf observeert met een scherp oog hoe toeristen zich bewegen, kijken en vastleggen, terwijl ze onbedoeld zelf onderdeel worden van het decor. Toeristen is een spiegel voor onze tijd, een stille reflectie op aanwezigheid, afwezigheid en de zoektocht naar betekenis.

Nieuw Zeeland

Nieuw Zeeland

Nieuw Zeeland

Nieuw Zeeland

Japan

Japan

Japan

Japan

Japan

Japan

Japan

Italie

Italie

Italie

Italie

Italie

Nederland

Nederland

Engeland

Engeland

Nederland

Nederland
Poker, een spel apart, 2007
In het jaar dat poker ongekend populair werd, onderzocht ik voor mijn afstudeerproject aan de KABK waarom dit kaartspel zoveel mensen fascineert. Poker weerspiegelt de tijdsgeest: succes meten we af aan steeds meer bezitten, zelfs als dat ten koste gaat van anderen. Mijn serie portretten legt dit individualisme bloot. Hoewel spelers samen aan tafel zitten, fotografeerde ik hen alleen om het ultieme doel te benadrukken: winnen, koste wat het kost. De gezichten van de spelers tonen concentratie, spanning en de drang om met gevulde zakken naar huis te gaan. 'Een spel apart' is een visuele reflectie van een competitieve samenleving.

Publicatie eindexamenwerk in NRC Next, 2007
